Frispel

sedan 2001

Dagens känga..

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Går till Göta energi som ringde mig på min mobil(!!) och ville sälja el och när jag ganska så kort in på samtalet tackade nej (eftersom jag är väldigt nöjd med GodEL som leverantör) så vägrade människan att ge sig. Efter några försök att få stop på människan i andra änden så lade jag på luren i örat, vad kunde jag annars göra.

Så tack vare dessa två icke rumsrena knep så kommer Göta energi att aldrig få mig som kund, inte ens om de är det sista elbolaget kvar i världen.
« Senast ändrad: november 11, 2009, 12:29:35 av Sonar »


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Hej,

det låter ju inte helt OK alls det där... Läste lite på Nix.nu och hittade bl.a.

»SWEDMA och Sveriges Callcenter Förening har tagit fram etiska regler för telemarketing till konsumenter. Enligt dessa är telefonsamtal i marknadsföringssyfte till mobiltelefonabonnemang som huvudregel inte tillåtna.«
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Numret som ringde mig är 0313529120

När jag googlade på det så dök det upp att det till hör något ruttet företag som heter Faceways AB

Fanns lite intressant läsning om dessa typer: vemringde


Har mailat Götaenergi om vad jag tycker om deras val av samarbetspartner och önskat dem lycka till i framtiden med dessa metoder.

Jag tycker av ren princip att man ska låta bli att ha att göra med företag som krånglar och fifflar för mycket.

Har du en bra produkt så ska du inte behöva banka i i skallen på kunden om hur bra den är.


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Jag har hört någonstans att telefonnasarna måste få ett nej tre gånger från den uppringde innan de måste ge sig.
Ett nej är ett nej eller?


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Sonar: Låter som samma snubbe (en go' göteborgare) som ringde min mobil för att kränga el. Tyvärr hade jag inte samma argument som du, eftersom jag är kund hos Fortum (aka Fuck'em), men jag hade ändå ingen lust att byta på stående fot.

Torbjörn: ett nej är bara _ett_ nej. Ett nej till är också bara ett nej.
Gustav GillberG
+46 709826701


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
Sonar : Ring upp herr Masyr (Faceways) på 076-162 85 85, gärna kvällstid och be honom ta ansvar för att du plockas bort ur deras nummerregister.
Fungerar betydligt bättre än nix att köra samma mynt tillbaka.


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
:-D:-D:-D
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.



Puggan

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Hissingsbacka
PIG: du citerar "SWEDMAs etiska regler", det finns inget krav på icke anslutna telefonförsäljningsbolag att följa dessa.
Faceways AB (som säljer åt bland annat Göta Energi AB) har sina egna etiska regler.

NIX gäller enbarts för privata fasttelefons-nummer, det är fritt fram att ringa till mobil-nummer och företag.

Torbjörn M: I faceways system så räcker det med ett nej (om säljaren gör sitt jobb och trycker på knappen "Inte Intreserad"),
du kan du bli tilldellad en säljare 3 gånger, men har du inte svarat efter 3 gånger så blir du inte tilldeald igen.
Mellan varje tilldelning går det minst 3 dagar.

ZeeDee: Det där nummeret går enligt hitta.se till en av faceways konkurenter "Socialize Lc HB",
Vill ni nå faceways så rekomenderar jag att ni ringer 031-7125580 en vardag mellan 9-16.
Som du säger så har Faceways AB skyldighet att enligt PUL ta bort perssoner som inte vill vara med i deras kund-register.
Att bli borttagen är dock ingen garanti på att ni inte hamnar i listan igen, då kundregistret då och då utökas med fler kunder.
Vill ni undvika att bli uppringda igen så rekomenderar jag att ni ber om att bli "svartlistade",
svartlistade kunder blir inte uppringda av Faceways och deras samarbetspartners, och fungerar för både privatperssoner och företag.

INK: jag föredrar den engelska versionen av den bilden: http://www.wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=3cd3757a-1617-4a5d-843c-ec132942ceac
Om jag minns rätt så sitter den på en av väggarna på Faceways kontor.


Tags: