Frispel

sedan 2001

Judge dredd planetmotorn

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Och vill du att kulor ska låsas och snurra i planeten tills man drar igång multin måste du modda spelet till prototyputförande enligt detta.

Du får kika på mitt spel när jag fått ihop det. :-D


stefanlord

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 782
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Visst hade det varit kul att den låste alla 3 kulor men för en kostnad av 225 dollar (om man nu köper hans kit), då kan jag nog leva med att den bara låser 1 kula.

En viss besvikenhet när dom har gjort sånna ändringar på spelet men kan samtidigt förstå att dom hade stora problem på utställda spel med kranen och planeten.

Ska luska lite i kalibreringen.

Tack för infon.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Inga kulor låses nu - de rinner bara igenom. Sista kulan fångas dock upp av kranen och släpps ner på spelplanen.
« Senast ändrad: november 16, 2009, 10:51:28 av INK »


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 432
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag har ett kit från Pinbits installerat på mitt spel. Det kostar bara $60 och består av en ny lock-ring och ett moddat rom. Superenkel installation, som gick på några minuter. Sen höll jag på över en timme med att justera kranen så att den skulle droppa kulorna på rätt ställe.
Det är lika för alla


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ah, den där de moddat L-1 ROM:en? Den fanns inte när jag beställde min ring från AJ. Å andra sidan tog jag gör-det-själv-paketet så jag kanske ska passa på att bara ta en kopia på din ROM istället för att bygga om Optokortet? :-D


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

stefanlord

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 782
    • Visa profil
  • Stad: Borås


Köpte samma moddning för JD som du hade gjort johan
, den man kan låsa alla 3 kulor innan  multiball.





Planeten  snurrar som vanligt när man låser kulorna, men när kranen ska lyfta ner kulorna till spelplanen så går planeten några cm och stannar, några cm till och stannar.... och fortsätter så detta vis medans kranen går fram och tillbaka.

Problemet är att multi hinner avslutas innan alla kulor hunnits plockas ner och planeten stannar.



är detta ett justeringsfel på planeten eller kranen?

Har kollat sensorerna och dom verkar funka.







madman

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
  • Stad: porsgrunn
Hei

Har akkurat shoppet min JD og installert deadworlden med lock . Tok noen bilder av hele mekanismen rundt kran/deadworld som du kan se her, og se om det hjelper deg noe ?
http://forum.spilledilla.com/viewtopic.php?t=4425

Tror nok det er optoene som sitter på deadworlden sw 61 globe pos1 og sw 77 globe pos2 som ikke registrere som de skal



stefanlord

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 782
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Tack för tipset madman, ska titta på detta under dagen


madman

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
  • Stad: porsgrunn
Hei

Nå som bilder han vises , legger jeg et bilde av kortet

Rune

« Senast ändrad: januari 09, 2010, 12:50:16 av madman »


madman

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
  • Stad: porsgrunn

stefanlord

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 782
    • Visa profil
  • Stad: Borås
optos sw 61 registrerade inte, finns dom att köpa lösa?

Hittar bara kompletta optobordkort.


stefanlord

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 782
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Fixat tack vare ink.

Nu är det bara att spela och njuta.


madman

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
  • Stad: porsgrunn

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås