Frispel

sedan 2001

Sålt mitt första spel :(

ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1081
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Så då var det gjort...Jag sålde mitt första flipperspel. Bally Air Aces som jag haft i 10-11 år...som jag sa att jag aldrig skulle sälja. Plockade upp det i Dalby för 10-11 år sedan. Älskade o spelade på spelet varje dag. Nog det finaste EM flipperspelet jag någonsin sett men med åren blev det bara att jag spelade mindre o mindre på det o det är ju lite dyrt att bara ha som en möbel. Ångrar jag mig....det kan ni fan räkna med...skall jag aldrig få nöta ner droptargetsen igen...men men för att jag skulle kunna finansiera mitt T2 flipper var ett av dem tvångna att ryka...det vägde mellan Air Aces o Gottliebs Target Alpha...då jag bara haft gottlieb 1 år drog Air Aces det kortaste strået. Kommer ihåg när jag skulle flytta ihop med frugan där hemma till våran första lägenhet. Hon sa att jag fick välja mellan flipperspelet o henne o då sa jag att det får nog bli flipperspelet då :). Hon gav med sig o nu när jag skulle sälja hennes före detta fiende var hon i upplösningstillstånd...skulle absolut inte sälja det osv...Fruntimmer förstår jag mig aldrig på...nåja jag är rädd att jag sålt något som jag inte skulle sålt :(...Några tröstande ord när man skiljs från sin första kärlek...kommer ni ihåg när ni sålde ert första flipperspel...fanns där någon ångest?

Hej o hopp


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Nope, eftersom mitt andra spel var mitt stora favvo-spel OXO, och det första köptes blixtsnabbt från Dannemans Automater. Då struntade jag helt i hur spelet såg ut, jag skulle bara ha ett flipperspel. Det var ett tidigt midsize widebody från (om jag minns rätt) 1968. Four Aces hette det. Ingen tår när jag skeppade det vidare.

Jag och en god vän köpte faktiskt tillbaka det från en ungdomsgård, där det hade hamnat många år senare.
Vi skulle renovera tre flipperspel som stod på ungdomsgården, och det visade sig när vi kom dit, att ett av spelen var mitt gamla första spel. Det var tyvärr i för dålig skick för att det skulle vara värt allt jobb att göra iordning det.
Så vi köpte in och skrotade ner det.


Öhhh, OXO't? Ja det har jag kvar än i dag, om än något ombyggt (en ungdomsförsyndelse)
« Senast ändrad: oktober 15, 2009, 21:02:32 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: