Frispel

sedan 2001

Who Dunnit startar om spontant

morpheuz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Hej,

Jag har ett 'Who dunnit' som för det mesta fungerar väldigt bra. Vad som är lite knas är att ibland startar spelet bara om. Jag tycker mig känna att det oftast sker när jag har multiboll (tex när man tagit roof) och det är mycket som sker på en gång.

Är det någon som har någon idé vad det skulle kunna vara och i förlängningen vad man kan göra åt det för att reparera det på något sätt.


morpheuz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Jag ser nu att det finns en del trådar om detta problem redan... Ber om ursäkt. =)

Jag kan tillägga att spelet delat fördelardosa med 2 lampor. En vanlig 40 w eller så och en halogen kind of lampa, en sådan med någon sorts transformatorklump till kontakt. Den är rätt sällan tänd men denna kanske kan vara någon sorts strömbov. Jag har nu satt flipprets kontakt rätt i väggen istället och ska se imorgon om det gör någon skillnad. Problemet är ju att felet inte kommer speciellt ofta.

Det fanns rätt bra guide till felet här och på pinball repair...


morpheuz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Jag har sett ett mönster i det hela nu. Jag har satt flippret direkt i väggen, det löser inte det hela.

Jag får reboot om jag trycker på båda flipprarna exakt samtidigt säg 3-4 ggr i rad. Tror ni det är den där likriktaren då?

Irriterande...


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Börja med att kolla J101 på driver boarden så att det är kontakt. Annars är det nog läge att byta BR1 och BR2.
Quit playing with the clock!


morpheuz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Ok, jag är inte säker på att saken är biff nu, jag har spelat en stund och tryckt på flipprarna samtidigt som jag gjort sist jag skrev inlägg i denna tråden UTAN att denna gång få reset.

Jag gick över alla kontakter jag hittade i back-boxen och tryckte till dem ordentligt (en del var rätt lösa). Det vore ju hemskt roligt om det skulle kunna räcka med en sådan här enkel åtgärd. Jag kommer hålla er uppdaterade... Jag vill ju helst slippa hålla på och löda om och greja. Håll tummarna!


morpheuz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: Lund
jag har fått en reboot till... jag får väl börja mäta på grejerna snart här... usch vad synd.


jukeboxjanne

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Dösjebro
Ta med dig spelet till månadsfinalen den 31/10 på Interpool,så hjälper vi dig med spelet där.
Vi kommer att börja montera upp spel på fredagskvällen och kommer du då kan vi fixa till ditt spel och sedan kan vi spela på det under tävlingen på lördagen med.Mitt nyshoppade WD kommer att finnas där med.


en3my

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 400
    • Visa profil
  • Stad: Helsingborg
Här kan du hitta info om game-resets:
Marvin Game Resets

Fast du hade väl redan läst denna guide? Det är med största sannolikhet likriktarna eller kringliggande komponenter som är problemet.
« Senast ändrad: oktober 18, 2009, 16:42:38 av en3my »


morpheuz

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Janne!

Tack för ditt förslag, men jag är på semester till Berlin den helgen. Dessutom är jag inte så glad för att flytta mitt spel. Jag bor i trapphus etc. Jag kommer dock komma in och kolla in stället någon gång framöver

Men om du har vägarna förbi Lund nån kväll/helg får du hemskt gärna titta till det, mot skälig betalning naturligtvis.


jukeboxjanne

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Dösjebro
Va,föredrar du semester i Berlin framför flipperspelande !!!  
Nä,skämt åsido,du är hjärtligt välkommen till Interpool vid något annat tillfälle.
Visst,jag kan hjälpa dig med ditt spel någon kväll.Maila mig så kan vi bestämma vidare.
jukeboxjanne@yahoo.com


JaRocka

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Hej

Vi har samma problem på vårt spel.
Tänkte försöka med att byta BR1 & BR2.
Problemet är att vi endast lyckas lokalisera BR1, B3, BR4 och BR5... vi hittar alltså inte BR2.

Var sitter den? :) Om någon har kolla på det får ni jätte gärna svara.

MVH

JAROCKA


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ihop med BR1 under kylflänsen. Men byt C5 samtidigt. Och se till att "jumpra" på baksidan av kortet!



Tags: likriktare