Frispel

sedan 2001

Williams EM Big Deal

AH

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: Saltsjö boo
Hej!

Har ett Big Deal från 1977. Funderar över en inställning på spelet. Det finns sen kontakt i bakboxen där man kan välja om spelet ska ge frispel eller extraboll. Enligt manualen står det: In credit position, Hi scores or knocking all (7) targets will score a credit. In extra ball position, the above will pulse the extra ball relay. Det skumma med mitt spel är att det finns två gråa kablar att sticka in i uttagen, när jag köpte spelet satt dom i varsitt uttag. Jag drog ur den som satt i "credit" och testade, mycket riktigt fick jag extraboll av att skjuta ner alla sju targets. Nu när man börjar lära sig spelet inträffar det skumma, om man lyckas med ett hi-score så får man i alla fall frispel och inte extraboll. Hade velat ha extraboll även på hi-score. Frispel är ju inte så spännande när man har nyckeln :-) Kan någon förklara detta, samt varför jag har två gråa kablar. Den överblivna kabeln räcker ju inte till något annat uttag?

/Anders


AH

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: Saltsjö boo
Upp!

Ingen som har en aning?

Kan det vara så att spel för den Svenska marknaden är modifierade på vissade punkter? Såg att på mitt spel så saknas "Coin Setup Relay" och är ersatt av en kopplingsplint. Detta relä behövs vad jag förstår endast för 2 coins 3 plays funktionen.


Tags: