Frispel

sedan 2001

Ny tävling på Interpool, Malmö

MB · 69 · 10415

PAT

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 338
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Den 29 augusti kommer nästa tävling att äga rum.

Kvalspel kan påbörjas tidigast kl 12 och senast kl 14.30.

Under sommaren fram till och med 28 augusti kan man knipa slutspelsplatser genom att jaga highscore på TAF och MM som står permanent uppställda på Interpool. Tre slutspelsplatser reserveras om vi är fler än 25 tävlingsdeltagare. Annars två slutspelsplatser.

Åtta tävlingsspel kommer att användas. Utöver det kommer det att finnas sidotävlingar i form av set the highscore.

Tävlingsavgift är 200 kr.  Prispengar beroende på deltagarantal

Fler detaljer följer…

Välkomna!


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Är det korrekt uppfattat (lite söndagstrött) att man kan slinka in på interpool i veckorna o knipa en kvalplats genom att sätta HS på TAF eller MM ??

Den som har HS den 28e e kvalificerad ??

Nån som har koll på vad aktuell score är just nu på de båda spelen ??

Vad är det för typ av kval den 29e ??
« Senast ändrad: augusti 16, 2009, 23:17:27 av CC »
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


PAT

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 338
    • Visa profil
  • Stad: Lund
HerrC: Jo det stämmer att två till tre slutspelsplatser kan knipas genom att spela bra på MM och TAF på Interpool fram till tävlingen. Alla highscoreplatser (GC, 1-4) räknas på de två spelen. GC ger 5 poäng och plats 4 ger 1 poäng. Sedan blir det som sagt de två eller tre personerna som har högst poäng som direktkvalificerar sig till slutspelet.

Mellan varje månadstävling kommer det finnas möjlighet att knipa ett fåtal direktkvalificeringar till slutspelet genom att spela på Interpool.

8 spel används under kvalspelet och man lottas till att spela 4 av dessa. Två spelomgånger på varje av de fyra kvalspelen och bästa resultat per spel räknas.

Mer detaljer kommer...


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
När öppnar Interpool på tävlingsdagen och hur länge får man spela på MM/TAF?

Någon som har koll på aktuell poängställning på respektive spel?


PAT

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 338
    • Visa profil
  • Stad: Lund
INK: MM och TAF får man spela på till dagen före tävlingen (28 augusti).

Stefan (Skp) på Interpool kan svara på när Interpool öppnar på tävlingsdagen, men jag gissar att han inte inte öppnar förrän det är dags för kval.

Aktuell higscorelista på TAF och MM känner Stefan också till. Jag tror inte det är några monsterpoäng så vill man ha en slutspelsplats kan det nog löna sig att svänga förbi Interpool.


jukeboxjanne

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Dösjebro
Jag var där i lördags och då låg GC på MM på strax över 200 och GC på TAF på strax över 300 mille.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Om jag kommer ihåg rätt så spelades utagningen i lidköping till SM 93-95 på samma sätt:-)Kul:-)


Mikkel

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Vanløse

PAT

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 338
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Mikkel: Man behöver inte anmäla sig till den här tävlingen för att delta. Det är bara att dyka upp.

Vi kommmer att ha ett möte imorgon kväll (25 augusti) för att diskutera lite detaljer om tävlingen. Därefter kommer vi att posta här i forumet vad som gäller.


Tags: