Frispel

sedan 2001

SM 2009 i Borås (27-29 november)

INK · 308 · 56522

JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Är lite nyfiken i en fråga som jag inte är insatt i. I SM under kvalet blev Circus ur funktion och spelare fick spela på Spider-man istället. Men modifierade score överfördes och presenterades i resultatlistan för ursprungsspelet, dvs Circus. Hur beräknades de "nya" poäng?

//Jan Anders


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Om jag inte missminner mig så räknades högsta poängen på S-M som näst bästa på Circus samt sämsta poängen på S-M som näst sämsta på Circus med resten fördelade jämnt där mellan.

I teorin en hygglig metod. Tyvärr så lyckades en av de kvarvarande spelarna dra in ohyggliga poäng på S-M, vilket resulterade att resten av "extraspelarna" drogs ner lite mer än annars.


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Tyvärr och tyvärr, jag är jättenöjd med mina poäng på S-M, över 900 000 och ca 300 000 bättre än tvåan :-D Synd bara att det inte resulterade bättre än en andra plats på Circus;-) Nåja, spelar ingen roll då jag gick vidare till slutspel ändå, utan var som sagt mest nyfiken på upplägget. Tack för svaret!

//Jan Anders


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Får rota lite på något iMac där kvalresultatet förhoppningsvis ligger kvar. Slutspelet får vi nog fråga deltagarna om.


Tags: