Frispel

sedan 2001

Söker allmän info om Banditer!

Tjofrasse

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Häromdagen satt jag och funderade på vad som skulle vara kul att ha i min lägenhet, en enarmad bandit. YES, jag blev exalterad och började leta på nätet. Jag hamnade på denna eminenta sida och efter att ha läst i forumet är jag imponerad av den expertis som figurerar här. Tanken är i nuläget att jag vill ha 2 maskiner, en äldre och en nyare. Tänkte fokusera på den äldre först.

Min svaghet för banditer har jag haft så länge jag kan minnas, det stora nöjet med att åka med en Stenaline färja mellan Göteborg och Fredrikshamn var ju att få mata en maskin med pengar och känna den upphetsande glädjen det innebar. På en resa mellan Sverige och Tyskland kammade jag hem ca.750:- vilket bars runt på i en stenakasse, rätt tungt för en mager 12-åring(och en hel del pengar). Det var en speciell maskin som jag hade tur med och som etsade sig fast i minnet. Efter lite efterforskningar här på forumet verkar det vara en Bally nån variant på #928, maskinen hade hold-knappar, man spelade med enkronor och fick man 3 apor i vilken kombination som helst gav den ca. 150:-

Jag är novis på detta och skulle vara tacksam om jag fick svar på de frågor jag har.
Vilka inställningmöjligheter finns? Kan man reglera vinsten? Vad väger en maskin? Krånglar dom mycket? Hur länge håller dom om man låt oss säga som i mitt fall ska ha den som en möbel(sparbössa =) och för en stunds tidsfördriv då och då? Är det bara att plugga in i väggen å köra? Vad är ett rimligt pris att betala för en maskin i bra skick?

Dessa frågor har jag nu, det kommer säkert flera. =)

Hittar ingen information om IGT maskiner som fanns/finns på Stenas båtar idag. Hur är det med sådana, finns dom att få tag på i Sverige? Fastnade för en maskin med en symbol, en gul cirkel som det stod Wild cherry med röd text i, nån som vet vilken jag menar?

Tacksam för svar!


Tags: