Frispel

sedan 2001

Flipperbowling i bunkern 4 april

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
I och med att min hjärna har snöat in på nya spelsystem, så har den i sann "Mad scientist-anda" tänkt ut två spelsystem, fast den visste att det bara behövdes ett till kommande månadsfinal.

Därför har jag högst egenmäktigt lagt in en liten spelträff i bunkern den fjärde april kl. 12. Jag hoppas verkligen att någon i bunkerkretsen vill delta i tävlingen, för annars står jag där med både dumstrut och lång näsa.

Tävlingsformen blir Flipperbowling och kommer att ligga utanför whoppersystemet då jag valt att sätta ett tak på max 12 spelare (detta för att det ska gå att genomföra utan alltför stor tidsåtgång).

I princip går det ut på följande: Alla spelar tio matcher mot olika spelare och förhoppningsvis på olika spel.
Den som vinner, antecknar en strike, medan den som förlorar antecknar siffra tre och två från slutet i sitt bowlingscorekort. Således, om man förlorar med poängen 22.378.540 på T2 så antecknar man 5 + 4, medan om man förlorar med poängen 111.600.760 på DM, så får man 7 + spärr (då 7+6 är mer än tio).

Sedvanlig bowlingpoängräkning korar efter några timmar en segrare och andra tröstar sig med en öl eller en god kopp kaffe.

Anmälning på sdtm. Har tolv spelare anmält sig kan man visserligen anmäla sig, men står obönhörligen då på restlistan och får vara med i mån av drop-outs.

Välkomna.
Lyckan är en tänd modelampa.


Tags: