Frispel

sedan 2001

Flipper på västkusten!

· 53 · 7432

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Var idag vid Apelvikens camping på något som heter Gillestugan och gissa om jag blev glad om jag kom in.
Där stog en radda med 4 flipper Safe Cracker, Breakshot, STTNG, och Fast break.
Jag blev mycket överraskad av Safe Cracker "rolighet"
Jag testade bara SC och BS, BS var sådär, Spelet har ju inga ramper eller så :-P men det var kul att testa.
Sedan fanns det 2 flipper på Tempo också som jag tjatade till mig att få spela men det gick inte :-( spelen där var Party Zone och Indiana Jones.
Spelen var faktiskt i mycket bra skick.
Gissa vart jag ska åka i sommar :-):-D
Ni som bor nära rekommenderas att åka dit direkt, Jag tror att mitt frispel finns kvar på Breakshot :-D.

Någon mer som kan rekommendera något ställe längs Västkusten?

/Flippy


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Har bidragit med dom flesta ställena från väskusten där Kniven men tack ändå ;-)

/Flippy


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Fan, här har man fortfarande aldrig ens sett ett Safe Cracker så hittar Flippy det på en jävla camping... :-(


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
:-D Svante bege dig hit ner då :-)
Jag skulle åka en sådan bit för ett SC och ett BS :-)
Vill passa på att säga att det står ett Indianapolis 500 och ett NBA Fast break på Kronocamping i Tylösand.
Ska snart ta mig en till tur dit ner :-)
Och det kryllar ju verkligen av spel där nere och många är i väldigt bra skick!
Så ta med dig din tunna hit ner Svante :-P och spela lite.
Nu börjar min lista med vilka spel jag spelat bli full :-)


/Flippy:-)


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Flippy:
Vem ställer ut SC/BS?!?

Kan man komma in på campingområdet utan att bo där?

Om jag åker förbi västkusten i sommar så kommer jag garanterat försöka få mig en titt och en omgång SC/BS.

Tack för rapporten Flippy.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Halmstad JB automater.

Citera
Kan man komma in på campingområdet utan att bo där?

Nej du får köra igenom ett stort stängsel med taggtråd och minor innan du kommer in :-D skoja

Jadå man kan komma in där utan att bo där märkte även på Apelvikens campings hemsida att det fanns en tredje spelhall som jag missade :-(
Man får hoppas att SC/BS står kvar då.
Varsågod ;-)
Ska ta mig en tur dit igen som sagt var kanske möts vi där vem vet?

/Flippy


Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Förr i världen var spelhallen vid campingen MYCKEt större. Om jag inte minns helt fel stod där mellan 10-20 flipperspel, och en hel del arkadspel oxå. Vid minigolfbanan vid tågövergången fanns oxå några spel.

Besökte mina föräldrar i Frillesås (2 mil) norr om Varberg, och var ute och åkte lite in-lines idag. I garaget till ett litet glass-café i Torstensvik hittade jag ett TOTAN och ett Baywatch. Trevligt! (med TOTAN iaf...), och i riktigt dugligt skick oxå! Sist dom hade flipperpel där stod där ett Fun House bla, så det är ett tag sen... Sommaren är delvis räddad iaf...

/J


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Vad hette glass-cafét??
Varför åkte du inte till Apelviken också och spelade SC?
Vilka var utställarna?

/Flippy


Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Ingen aing om vad det heter... Och ändå har jag varit där de senaste 25 somrarna... Men det ligger i Torstensvik iaf... Skall kolla vem som ställer ut nästa gång jag är nere...

Apelviken kommer jag nog att åka ner och kika på nån gång under sommaren. Är ju windsurfare oxå...

/J


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Egentligen ligger det på mig att uppdatera flippren i Varbergstrakten men legat lite på latsidan. Kanske inte eftersom jag jobbat i trädgården, men så här ligger det till:


I Apelviken finns det två spelhallar och en servicebutik. Inget flipper står INNE på någon camping, däremot ligger en stor camping mellan spelhallarna.

Servicebutiken har Party Zone och IJ.
Gillestugan har Breakshot (ganska schysst flipper med sjuttiotals/retrokänsla om man nu gillar sånt), SC (som numera fungerar felfritt efter vissa påpekande från undertecknad, betalar inte ut tokens dock), STTNG och NBA Fastbreak (supertrist flipper enligt min mening).
Solviken (också i Apelviken) har RFM, JM, AFM, WC94, NBA (suck) och TOTAN. Plus en del arkad.
Som Jesper riktigt påpekar fanns det mycket fler flipper förr. Eh, var det inte så överallt?
Nu tror folk kanske att Varberg är ett flipprens förlovade land? Tolv flipper på 200m! Njae, tre månader på sommaren är det riktigt bra. På vintern finns bara ett ställe: längs E6 vid Motel Björkäng där det för närvarande står RFM, NBA (igen! suck!), Flintstones och Junkyard. RFM i bra skick men de andra är lite tvivelaktigt skick på... Skärpning Cherry.

Sommartid man får lira ute och vintertid hemma i källaren:-D
« Senast ändrad: juni 16, 2003, 22:59:56 av kniven »


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Kniven det hör till campingens område.
Oj vad många spel dom har man kanske får hyra en stuga där till sommaren :-)
En tur dit igen blir det iallafall ;-)

/Flippy


Erik

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 98
    • Visa profil
  • Stad: Kumla
Sist jag var i Varberg fanns det ett Biljard ställe i centrum som hade 4-5st Flipperspel.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Erik du måste vara en gammal man :-D
Biljard palatset stängde ju för ett bra tag sedan :-)

/Flippy


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Flippy! Tro mig, ingen spelhall eller servicebutik hör till campingen. Ägarförhållande är en annan sak. Jag har sprungit i de spelhallarna i över tjugo år. Trots min ringa ålder ;-)
« Senast ändrad: juni 17, 2003, 22:17:01 av kniven »


Tags: