Frispel

sedan 2001

SM på 90-talet

Kneten

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Nej, jag spelar knappt flipper längre. Jobbade som reparatör på Adonbolagen i början av 90-talet, då spelades det lite mer.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Äsch, inget att skämmas över - du har ju börjat nu igen. Kom ner och visa vad du kan! :-D


Skp

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 169
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Charles Lakey, var inte det en begåvad biljardspelare också?


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Bra fråga. Känner igen namnet väldigt mycket.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1442
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Då mindes jag tydligen fel om att Laszlo vann -93 då. Däremot minns jag tydligt att den där sista matchen gav mycket låga poäng, precis som Kneten skriver.

Till Kneten vill jag också säga att har men en gång varit en skaplig spelare sitter det i. Jag spelade ingenting efter 1995, sen ställde jag upp i SM -06 och slutade på en delad 17:e plats (17-32 alltså)

Skulle det kännas mastigt att åka till Malmö så kan jag rekommendera West Coast Pinball där du hittar lite mer lokala flipperhändelser


glas claes

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: lerum
Jag hittade i ett gamalt nummer av automatvärlden att
Denis Erovic och Zeljko Oreb var tävlingsannsvariga för sm -95 och -96 . Dom kansken sitter inne med upplysningar


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag har varit i kontakt med Denis, och han hade ingenting kvar, men hänvisade till sitt dåvarande jobb (där det kanske fanns i en låda någonstans). Jag har dock inte dragit mer i den tråden.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Har nu pratat med en gammal biljardpolare som känner Charles Lakey å han vann SM 93!!är inte säker på årtalet där men!!hans motto var att han sa alltid att det är svårare å vinna ett flipper SM än att vinna en biljardturnering=)Flipper är svårt å biljard är lätt;)

Kvalet i lidköping 94 till SM vet jag att vi spelade på ett WWF på All-Video å för att ta en biljett till SM!Spelet var insatt på en jädrans massa x-bollar å högsta scoret gällde för att ta sig dit!Killen som ägde haket tog med sig en kille som han tyckte om å det var väl inte egentligen inte han som skulle åka!
« Senast ändrad: november 13, 2010, 03:51:04 av mr mic »


Sponk

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 499
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hittade precis någon som länkade till alla gamla Svensk Hemdator Nytt på nätet och snubblade då över följande artikel från SM 1992:
http://hemdatornytt.selda.se/1992_09/#5/z

Skulle arkivet försvinna så kommer resultatlistan från artikeln här:
SM -92
1. Martin Lundberg Stockholm
2. Martin Olsson Göteborg
3. Peter Elisson Göteborg
4. Laslo Persson Göteborg (Svensk mästare -91)
4. Peter Friberg Göteborg


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Ja, Martin och Lazlo. Vill du brevväxla? =)


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Trevlig läsning Sponk.. Köpte man in åtta Addams Family enkom för SM, eller sammarbetade man med någon operatör/distributör som stod för spelen? Minns att det fanns ett flertal TAF i Spelhuset under "guldåren", men inte så många som åtta stycken väl?


Tags: