Frispel

sedan 2001

Nya WPPR

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag frågade Josh detsamma häromdagen (om inte rankingen skulle uppdateras alltså) och han svarade:

"Hey Mats,

The rankings will get updated once we have the new system ready. Once
we go live, all the 2009 results will be in there.

Patience . . . . :-)

Josh"
« Senast ändrad: mars 10, 2009, 16:38:38 av MCR »


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Hujedamej. Jaja, vi får klara oss utan rankingen ett tag till då.

Lite plågsamt bara när man, som jag, är nyfiken i en strut :-)


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Tell me about it!
Jag satt febrig och skakade, med ögon som ping-pong-bollar, och bara tryckte F5 hela natten den första mars...
« Senast ändrad: mars 10, 2009, 17:27:04 av MCR »


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Till mitt försvar så måste jag säga att vi faktiskt gick live i februari! Dock på en testserver som inte är öppen för allmänheten, men det stod i det finstilta som jag tyvärr missade att klistra in i mitt inlägg här ovan. Dessutom skrev jag inte vilket februari.

Jag tror inte att de kommer att uppdatera något i det gamla systemet. Det är nämligen inte bara själva rankingformeln som har gjorts om, utan också inmatningssystemet. I det nya systemet så matar man in en fil som arrangörerna själva skapar och fyller i, där alla spelare och deras placeringar finns. I det gamla systemet matade man in spelarna och hur mycket poäng de ska ha, manuellt och en i taget. Ni kan ju gissa på hur sugen Josh är på att lägga in de 219+ tävlingarna (eller ens 2009 års tävlingar) i det gamla systemet?

Så vi håller er på halster lite till. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge.


Erling

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Är uppe nu :-D
Finns ju en massa rolig ny statistik och sånt också, trevligt trevligt :-D
Bra jobb förövrigt PAL!


Krissan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Gott!

PAL (och alla andra inblandade): Tack för ert arbete med WPPR.

Jag gissar att allt inte riktigt är inmatat ännu? (Saknar framförallt classics-resultaten från Alingsås).
/KW


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Krissan: Classics från Alingsås finns med inbakat i  poängen för Balacs Pinball Party. Klicka på poängen så ser du hur stor andel som kom från main och hur stor som kom från classics.
Du fick t ex 0.66p för din 46:e plats i classics och jag själv fick 0.99 för min 38:e plats.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Ser ju ut som den nya sidan blir lite roligare med mycket statestik!Kul att man ser hur många tävlingar man vart på under årena å vart man hamnade!Fast alla 6e placeringar gör ju att man funderar lite när det ska vara 5e placeringar!Kan ju vara nått med poängfördelninge kanske!!


Krissan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
MCR:

Jo, Classics-poängen från BPP är med, däremot finns den inte med i någon av West Coast Pinballs månadstävlingar (ej heller de som är reggade under det gamla och missvisande namnet Gothenburg monthly final).
/KW


KO

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 672
  • Muu
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Jag brister ut i glädjetjut.
Snygg ranking och plenti kul med de nya fitjurna, dessutom klart i god tid innan februari :-P

Bra jobbat Pal & Co. !

Men visst är det så att alla resultat inte finns med ännu. Antingen är ni medvetna om det och då ska jag inte bitcha okynnes, meenn... (tänk: Let's Dance)... skulle det trots allt vara så att ni lever i villfarelsen att alla resultat ligger inlagda så vill jag allra ödmjukast bara få påpeka att så inte är fallet.

Jag saknar t ex poäng för några trevliga placeringar från Borås månadstävlingar, dels från någon/några månad(er) som inte är inlagd(a) alls men även från en månad som är inlagd. Dock gäller det då classic, som saknas trots att main är inlagd, januari '08 t ex.

Det är ju lite kul att vara otålig när man väntar på något gott. Där jag huserar i rankinglistan har ju även dessa små poäng faktiskt betydelse :-)

Men framför allt:
Härligt att ni fått till det nu!

Edit: Stvafel
« Senast ändrad: mars 19, 2009, 01:08:09 av KO »


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Kriss!BPP var ingen månadtstävling utan en årlig tävling så den står säkert under ballacs pinballtävling!
« Senast ändrad: mars 19, 2009, 01:11:30 av mr mic »


Krissan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
mic

BPP har jag inget att invända på, där finns både main och classics reggat.

Det jag saknar är classics-resultaten från Alingsås månadstävlingar:

West Coast Pinball Månadstävling

Gothenburg Monthly Final


Det verkar inte heller verkar finnas Classics-resultat för Lidköpings eller Borås månadstävlingar. Är detta på väg in, saknas det resultatlistor eller (ve och fasa) kommer Classics-resultaten på månadstävlingarna inte räknas på rankingen?

Det sistnämnda vore katastrofalt för mig som alltid brukar hamna bättre i lott...sidotävlingarna än i main :-D
/KW


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Haha!Jag tror att det löser sig snart!Tålamod bara:-DDet är som MCR säger där uppe att man kan klicka på pointsena så ser man både Main å Classik resultatena!Var inne å kollade lite nu å det funkade inte!Grabbarna håller säkert på att uppdatera sidan lite:-D


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
MIC: Om fyra personer hamnar på en delad femteplats så är deras genomsnittliga placering 6,5. Sedan avrundas det, till spelarnas fördel, och blir därmed en sjätteplats.

Krissan: Classics på månadstävlingar räknas för närvarande inte in i rankingen. Jag vill dock fortfarande ha in rapporterna även för dem, då de förhoppningsvis kommer att räknas in en vacker dag.

KO: Jag har inte fått alla Borås månadstävlingar från INK/PIG än, så det är inte mig du ska sparka på.

Krissan: Alla månadstävlingar i Göteborg/Alingsås ska vara reggade som West Coast. Ge mig gärna länkar till de som är reggade under andra namn, så fixar jag det.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
MIC: Om fyra personer hamnar på en delad femteplats så är deras genomsnittliga placering 6,5. Sedan avrundas det, till spelarnas fördel, och blir därmed en sjätteplats.=

Oki.



Krissan: Classics på månadstävlingar räknas för närvarande inte in i rankingen. Jag vill dock fortfarande ha in rapporterna även för dem, då de förhoppningsvis kommer att räknas in en vacker dag.=

Det får vi väl hoppas att det gör!Hur funkar det annars!Vi har ju en årlig pott att dela ut på tävlingar!Tex om REY vinner Silverball Maniacs månadstävling med dubbel points(varannan månad därav dubbla månadspoäng)Lyckas vinna i både main å Classic!Om nu inte REY får sina classicpoints där!Får han allt i main då!Eller får han ingentin för classic!!Om så är fallet så tycker jag synd om alla som vill spela classicspel på tävlingar!Jag hoppas att det delas in procentullt på en tävling då main ger lite mer av budgeten å classik får en liten del iallafall minst :-)Faan!Har ju några små framgångar i classic själv som jag vill bevara:-D

KO: Jag har inte fått alla Borås månadstävlingar från INK/PIG än, så det är inte mig du ska sparka på.=

Dom där grabbarna är bara ute på stan å rullar efter nån härlig kvinnodoft!

:-D

Krissan: Alla månadstävlingar i Göteborg/Alingsås ska vara reggade som West Coast. Ge mig gärna länkar till de som är reggade under andra namn, så fixar jag det.=

jag saknar dom flesta från 07 å bakåt såg jag nu!

Alla tävlingsorganisatörer kommer att få en excel-mall av mig, som ni ska fylla i efter varje tävling. Då slipper jag mail som kan vara utformade på 17 olika sätt och som måste hanteras manuellt varje gång, utan vi kan skicka in grejerna maskinellt.=

Kom inte in på den länken du gav mej!!Skicka till mej igen PAL!
« Senast ändrad: mars 19, 2009, 03:20:47 av mr mic »


Tags: