Frispel

sedan 2001

Välkommen hit!

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Vad tycks ? Alla åsikter är välkomna.
« Senast ändrad: oktober 11, 2002, 20:06:44 av Sonar »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Oj oj ... klockan verkar vara inställd på usa tid, inte så konstigt. Frågan är hur jag kommer runt det *gnuggar geniknölarna*

« Senast ändrad: oktober 11, 2002, 20:15:49 av Sonar »


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Lite buggar får man räkna med!
Bara det rapporteras så.


Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Häpp!

Grafiska smileys hade inte varit fel att ha. Syrliga kommentarer kan annars lätt uppfattas som allvarligt menad kritik. Blir lätt så i forum annars, juh.

Lite trist att hamna i nytt fönster när man skall posta, samt en uppdatering av sidan efter postning skulle sitta som en fläskläpp.

Annars verkar forumet vara snabbt och enkelt att komma igång med.

/J


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Hallo Jesper och välkommen till forumet.

Grafiska smileys kan nog komma att dyka upp inom en "snar framtid". Vill inte lova för mycket, men rent tekniskt är det inte så svårt att genomföra, är bara att man får ta sig lite tid att fixa det. Under tiden kan man ju använda sig av smileys så som de uppstod :-)

Det där med att man postar från ett popup fönster tycker jag personligen är bättre än att det öppnas i samma. Speciellt när man postar svar för då har man tråden i bakgrunden och kan kolla vad som står där om det är nåt specifikt man svara på. Men som de säger, smaken är som baken.

Uppdatering av sidan efter postning är ju en ganska vettig funktionalitet. Ska ta ett kik på vad som kan göras, återigen vill jag dock inte lova förmycket. Får börja göra en lista  på saker som användarna föreslår och sedan göra avvägningar vad som ska göras före något annat.

Just nu så ska jag fixa så att tidsvisningen blir korrekt. Det har högsta prioritet.

edit:

har fixat tidsvisningen nu, så den ska förhoppningsvis visa korrekt tid nu utan att bugga..
« Senast ändrad: oktober 13, 2002, 02:18:29 av Sonar »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu har jag gjort så att användarna själva kan byta sina lösenord.

Klicka bara på ändra profil till vänster när du listar trådar i ett visst forum (vilket spelar ingen roll).


Jag rekomenderar er att byta lösenord nångång då och då.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu har jag varit i farten igen, Som ni kanske märkt så finns det en "medlemslista" länk under räknaren på förstasidan.

Där listas de medlemmarna som är registrerade och aktiverade.


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Tjena.
Jag kan inte se någon medlemslista på min skärm.
Om du menar under räknare i det lilla "ej färdiga fönstret" längst upp till vänster...

Jo det kan jag nu!
Toppen.

Stefan
« Senast ändrad: oktober 15, 2002, 15:49:31 av Pinballark »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu är det fullt möjligt att ha grafiska smileys i sina inlägg. Man skriver bara som vanligt så får man den automatiskt. Dessa finns just nu :-) :-D :-( :-o  

Kolla i FAQn om det är något ni undrar över dem.  Eller fråga mig


edit:  Har precis lagt till :-P och ;-)
« Senast ändrad: oktober 16, 2002, 19:44:34 av Sonar »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Har lagt till en lite funktion till.

När ni går in i en tråd där det har skett något sen erat senaste besök, så kommer de meddelanden som är nya eller ändrade att vara i lite annan färg på bakgrunden, istället för grå och mörkare grå så kommer de nya meddelandena vara i lätt blå/lila ton.

Ni märker säkert. Får se om det kommer att funka 100% som tänkt.
« Senast ändrad: oktober 16, 2002, 20:23:58 av Sonar »


Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Kul! Blir lite mer lättsam stämning om man kan slänga in ett par smileys! :D

Enlista med tillgängliga smileys i fönstret där man postar kanske inte är fel... Alla kan ju inte hur man fixar det. :( Om dom vore klickbara så att de infogas i texten, så är vi i himmelriket... :D

Jättesnyggt att nya svar på gammalt ämne får annan bakgrundsfärg, jag är imponerad!

Om en tråd blir lite lång, och man vill posta ett svar så måsta man scrolla upp så att "Posta svar" blir synligt i den vänstra delen. Man kanske kan lägga in en "Posta svar längst ner på sidan (centrerad).

Sedan hade det inte varit fel att kuna citera någon på ett enkelt sätt... (märks att jag använder Snitz forum lite, eller ;))

Men som sagt: Bra jobb!!!


Kristoffer

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Helt ok forum.

Håller med om att det behövs en extra "Posta Svar"-knapp.

Däremot tycker jag INTE forumet behöver en citat-knapp (om det är en sådan som sitter vid varje inlägg och gör att man kan citera direkt). Tyvärr har nämligen en sådan knapp en tendens att missbrukas brutalt! Oftast behöver man inte citera över huvud taget, om man bara formulerar sitt inlägg på rätt sätt.

Däremot en
Citera
"citat"
-kod som fixar citat är helt ok. Då blir det inte lika lätt att missbruka eftersom man måste skriva in koden samt klippa, och klistra citatet själv.

Håll forumet simpelt. Inga onödiga extrasaker som egentligen inte behövs för funktionaliteten.

/Kristoffer Fredriksson


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
En posta svar knapp längst ner kan jag ordna till ganska enkelt, skulle inte förvåna mig om det fanns en där innan dagens slut :-D

Och blir det en citat funktion så blir det en sådan som Kristoffer nämner, alltså att man kan tillföra (antagligen med hjälp av en knapp) qoute taggar när man gör inlägg, och man får stå för innehållet själv.

Det kommer saker allt eftersom, håll utkik ;-)
« Senast ändrad: oktober 18, 2002, 12:32:52 av Sonar »


Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Skulle vara fint om cookies lagras på servern istället för lokalt.

Blir lite jobbigt att hitta nya ämnen om man använder mer än en dator...

/J


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Nu har posta svar länken kommit till nere på slutet av sidan.

Det där med "cookies på servern" är en halvkomplicerad fråga, vissa forum har helt enkelt struntat i att lösa det problemet. Jag har några idéer om hur man skulle kunna lösa det kanske. Men det skulle krävas att du loggade in för att se vad som hänt sedan du sist var här. Går inte annars att identifiera dig som en viss besökare bland de andra anonyma. Men detta är det inte något högprioritet på att fixa, är lite prylar som ska fixas innan det. Så vi får helt enkelt se när det blir av.
« Senast ändrad: oktober 19, 2002, 00:04:12 av Sonar »


Tags: